«بازگشت به اصل آسیفا»


نگاتیو

یک فعال حوزه‌ی انیمیشین به شرایط «آسیفا» اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد:«بعد از بازگشت اساس­نامه آسیفا به اساس­نامه اصلی و با انتخاب هیات مدیره­ای دلسوز و فعال، این انجمن بتواند همدلی و دوستی بین اعضا را احیا کرده و برای اعتلای انیمیشن ایران موثر باشد.»

مریم کشکولی‌نیا در این نوشتار تحت عنوان «بازگشت به اصل آسیفا» که در اختیار ایسنا گذاشت،نوشت:«همانطور که می‌­دانید یکی از هدف­‌های انجمن آسیفا علاوه بر تلاش برای اعتلای انیمیشن، ایجاد تفاهم و همدلی و ارتباط فرهنگی بین اعضا و اعتلای شئون فعالان حوزه انیمیشن است، ولی متاسفانه چندی‌ست که به علت عدم برگزاری مجمع آسیفا در موعد مقرر برای انتخاب هیات مدیره جدید و عدم پاسخگویی درست و درخور از طرف هیات مدیره کنونی که در عین ناباوری حدود ۶ سال است که براین مسند تکیه زده‌­اند، جامعه انیمیشن دچار دو دستگی شد و با مشکلاتی که در انتخابات صنف انیمیشن پیش آمد و متاسفانه آسیفا و خانه سینما نیز درایجاد آن بی تاثیر نبودند دامنه این دودستگی و اختلافات بالا گرفت و باعث دلخوری و ناامیدی از تغییر شرایط در میان فعالان این حوزه شد و به کمرنگ شدن همدلی و دوستی­‌هایی که درطی این سال­ها به وجود آمده بود، انجامید.

 همه می‌­دانیم که جامعه کوچک انیمیشن برای ادامه حیات و اعتلای خود به شدت به اتحاد و یکپارچگی نیاز دارد و نباید نیرو و انرژی خود را در کشمکش­‌های داخلی هدر دهد. در این چند سال اخیر که به خاطر مشکلات اقتصادی و کمبود بودجه و یا شاید بتوان گفت توزیع ناعادلانه بودجه‌­ی تخصیص یافته برای تولید انیمیشن، تعداد زیادی از شرکت­‌های فعال در این حوزه، تعطیل و بسیاری از دوستان‌مان بیکار شده‌­اند، تنها در سایه‌­ی یکپارچگی و حمایت از یکدیگر و به پشت‌­گرمی آسیفایی پویا و صنفی مقتدر، می­‌توانیم به ادامه حیات و شکوفایی انیمیشن ایران که سرشار از استعداد است امیدوار باشیم.

 در سال­های اخیر به علت عدم وجود تشکیلات صنفی، انجمن آسیفای ایران مجبور ­شد تغییراتی در اساس­نامه خود ایجاد کرده و بندهایی به آن اضافه کند که بتواند مقداری از مطالبات صنفی اعضا را تحت پوشش بگیرد و به این ترتیب از ماهیت اصلی خود که ماهیتی فرهنگی و غیرانتفاعی‌­ست دور شده ­و دیگر نه یک انجمن فرهنگی پویاست و نه یک تشکیلات صنفی مقتدر.

اکنون پس از به ثبت رسیدن صنف انیمیشن و آغا ز­به کار آن، ما جمعی از فعالان این حوزه، خواهان بازگشت اساس­نامه آسیفا به اساس­نامه اصلی خود و حذف بندهایی که رویکردی صنفی دارند، می­‌باشیم و همچنین خواستار حذف بندهایی که برخلاف اساس­نامه آسیفای بین‌­الملل اضافه شده‌­اند همچون تفاوت قائل شدن بین اعضا تحت عنوان پیوسته و وابسته و تعیین ۵ سال سابقه­ عضویت برای احراز حق کاندیدا شدن که عملا بسیاری از فعالین و افراد تاثیرگذار را حذف می­‌کند، هستیم.

 توضیح اینکه تغییرات اساس­نامه باید قبل از برگزاری انتخابات آسیفا انجام گیرد که بتوان براساس اساس­نامه جدید، انتخاباتی با حضور اساتید و چهره­‌های فرهنگی و موثر در این حوزه داشته باشیم.

در آخر امیدوارم بعد از بازگشت اساس­نامه آسیفا به اساس­نامه اصلی و با انتخاب هیات مدیره­‌ای دلسوز و فعال، این انجمن بتواند همدلی و دوستی بین اعضا را احیا کرده و برای اعتلای انیمیشن ایران موثر باشد.»

مریم کشکولی‌نیا ساخت انیمیشن‌های چون «به یاد»، «تونل»، «در خانه ما»، «وقتی که بچه بودم» و «مال من است!» و… را در کارنامه‌ی هنری‌اش دارد.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *